Veelgestelde vragen Mijn IBKI

Mijn IBKI

  • Wat is mijn relatienummer?
  • Dat is het nummer waarmee u bij IBKI bekend bent. Als u APK keurmeester of WRM Rijinstructeur bent kunt u dit nummer op uw pas vinden. Het relatienummer bestaat uit zes cijfers.

    Als u niet weet wat uw relatienummer is, kunt u contact opnemen met 030 6087766.

  • Wat is mijn gebruikersnaam?
  • Als u uw gebruikersnaam niet zelf (of door uw opleider/werkgever) heeft aangemaakt, is het uw relatienummer.

  • Hoe pas ik mijn wachtwoord aan?
  • Wanneer u eenmaal aangemeld bent bij ‘Mijn IBKI’ kunt u uw wachtoord weer wijzigen door bij ‘profiel’ op ‘wijzigen’ te klikken en kunt u vervolgens uw wachtwoord aanpassen.

  • Hoe kan ik mijn werkgever opgeven als betaler voor mijn examen?
  • U kunt uw werkgever alleen opgeven als betaler als u als medewerker aan het bedrijf gekoppeld bent en als u uw examen langer dan 28 dagen van te voren boekt. Uw werkgever moet namelijk wel de tijd hebben om de betaling van uw examen te accepteren via ‘Mijn IBKI’. Bij het boeken binnen 28 dagen voor het examen moet u het examen dus zelf betalen en kunt u het eventueel declareren bij uw werkgever. Als u toch wilt dat uw werkgever betaalt, kunt u uw werkgever vragen u aan te melden voor het examen.

  • Hoe kan ik mijn geplande examen verschuiven of annuleren?
  • Hiervoor moet u aangemeld zijn bij ‘Mijn IBKI’.
    U gaat dan naar ‘Mijn Examens’ en klikt achter het betreffende examen op ‘verschuiven/annuleren’.

    Bij een verschuiving/omboeking op de veertiende (14e) dag of binnen veertien (14) dagen voor de Examendatum is het volledige Examentarief verschuldigd. De Aanvrager dient de reeds ontvangen
    factuur te voldoen en ontvangt voor de nieuwe aanmelding een nieuwe factuur

    Aan een annulering tot dertig (30) dagen voor de Examendatum zijn geen kosten verbonden.
    Bij een annulering op de dertigste (30e) dag of binnen dertig (30) dagen voor de Examendatum is het volledige Examentarief verschuldigd.

    Let op, het systeem geeft tijdens het verschuiven of annuleren aan of u kosten krijgt, dit staat boven in het scherm.
    U dient akkoord te geven voor de verschuiving of annulering anders verschuift of annuleert u geen examens.

  • Hoe moet ik als werkgever inloggen bij Mijn IBKI?
  • U moet zich daarvoor eerst registreren als werkgever.

    Let erop bij het registreren als werkgever dat u bij ‘bedrijf’ zoekt naar uw bedrijf. Dit is hoogstwaarschijnlijk al bekend bij ons.

    U kunt het beste zoeken met uw debiteuren nummer of anders de postcode van het bedrijf.

  • Hoe schrijf ik een medewerker in voor een examen?
  • U moet zich daarvoor aanmelden bij ‘Mijn IBKI’ als werkgever (eerst registreren) en kiezen voor ‘aanmelden’ (onder Examens). Er volgt dan een stappenplan dat u moet doorlopen om de medewerker aan te melden voor een examen.

  • Waarom kan ik mijn medewerker niet aanmelden voor een examen?
  • Als de betreffende persoon in het systeem niet aan uw bedrijf is gekoppeld als medewerker kunt u geen examen voor deze persoon aanmelden. Als u de medewerker aan het bedrijf gekoppeld wilt hebben moet u contact opnemen met 030 6087766, optie 4.