Waar wordt op gelet tijdens het theorie-examen voor Educatieve maatregel gedrag & verkeer?
Bekijk de leerdoelen hieronder.
Leerdoelen & toetsmatrijs Educatieve maatregel gedrag & verkeer (EMG)
Leerdoel | Aantal vragen |
---|---|
1: Verkeersveiligheid: de 3 belangrijkste factoren, mobiel bellen, verkeersagressie | 2 |
2: Cyclus van 5 taakprocessen, niveaus van taakuitvoering, onveilige handelingen | 2 |
3: Taakbekwaamheidsmodel van Fuller; cognitief model voor emotie & gedrag | 2 |
4: Notoire verkeersovertreders, verkeer & emoties, verkeer & persoonlijkheidskenmerken | 1 |
5: Doelstelling en aangrijpingspunten van de EMG | 1 |
6: De theorie van gepland gedrag | 1 |
7: De motivatiestadia van gedragsverandering en bijbehorende trainersinterventies | 2 |
8: Motiverende gespreksvoering: basisprincipes, -vaardigheden en –methodes | 3 |
9: De trainer en het groepsproces, feedback geven, wat een trainer wel en niet moet doen | 3 |
10: Disfunctioneel gedrag in groepen, aspecten van het groepsproces die dit kunnen oproepen | 3 |
11: Programmaopbouw EMG en werkvormen | 2 |
Totaal: | 20 |