Waar wordt op gelet tijdens het theorie-examen voor Lichte educatieve maatregel alcohol & verkeer?
Bekijk de leerdoelen hieronder.
Leerdoelen & toetsmatrijs Lichte educatieve maatregel alcohol & verkeer (LEMA)
Leerdoel | Aantal vragen |
---|---|
1: Indicaties en contra-indicaties voor de LEMA | 1 |
2: Gedragsbeïnvloedende factoren, positieve en negatieve bekrachtiging | 1 |
3: Centraal principe van de LEMA, primaire, secundaire en educatieve doelstellingen, cursusconcept | 2 |
4: De theorie van beredeneerd gedrag en de invloed van alcohol op het beslisproces | 2 |
5: Het model van de motivatiestadia van gedragsverandering in combinatie met motiverende gespreksvoering | 2 |
6: De trainer en het groepsproces, wat wel en niet te doen, feedback geven | 1 |
7: Basisprincipes, -vaardigheden en –methodes van motiverende gespreksvoering | 2 |
8: Disfunctioneel gedrag in groepen en groepsprocesaspecten die dit kunnen oproepen | 1 |
9: Programmaopbouw, werkvormen en trainersevaluatie van de LEMA | 2 |
10: De invloed van alcohol op de hersenen | 1 |
11: Alcohol en lichaam (1), afbraak, bij- en restproducten, BAG (Widmark), man/vrouw/leeftijd | 1 |
12: Alcohol en lichaam (1), AAG; soorten alcoholische drank, functionele & metabole tolerantie | 1 |
13: Alcohol en de rijtaak, waarneming. reactievermogen en –snelheid, psychomotorische vaardigheden | 1 |
14: Alcoholongevallen, risicogroepen, vorderingsprocedure, verzekeringconsequenties, impact alcoholongeval op betrokkenen | 1 |
15: Medicijnen, drugs en rijtaak | 1 |
Totaal | 20 |